2010年12月23日 星期四

snap out of it



It’s only a matter of time
Before all the springs in the mind
/
/
I feel you beating in my chest
I feel you screaming in my lungs
You are heavy but
Your beats in time
/
/
We are influenced
By self love
And benevolence
Narcissism is overwhelming
Vanity is quite exhausting
Self indulgent
Hedonistic
Blame it all
On your upbringing

看清這個字眼又太冷淡了些,但確實地形容了現在,
不過是自己知道了,但也不能怎麼樣,不再重蹈覆轍吧,
我無法理解,
"也許你人生道路上的課題就是如何在物質中保持中立態度"
我任性地大喊在他們視為理所當然的觀念裡是多麼痛苦,
我不能怨天或怪誰讓我在現在這樣個環境裡渾噩著掙扎著,
我當時確實做出了選擇,但我真正嘗到這種下場才知道。

這一次,我一定要堅持,
如果說這個選擇的一年是另一個更長的等待,
那我也只能認清,做足準備等待吧,我不害怕。

0 Comments: